Renk

YouTube yine bir şeyler deniyor: Uygulamada ortaya çıkan bu soru insanların kafasını karıştırdı

YouTube, kullanıcıların ana akış sekmesindeki görselleri renge göre filtrelemesine olanak tanıyan yeni bir özelliği test ediyor. Bu sayede görseller arasında gezinirken kullanıcılara görsel olarak daha uyumlu ve güzel bir deneyim yaratmayı amaçlıyor.

Bazı kullanıcılar, YouTube taşınabilir uygulamasının kullanıcıya ” Yeni bir özellik mi arıyorsunuz?” ve kırmızı, mavi veya yeşil tonlara dayalı görsel akışı oluşturma seçenekleri sunuyor. Görünen o ki YouTube deneysel bir çalışma yapıyor ancak bu yakın zamanda herkesin kullanımına sunulabilir.

İlgili Makaleler

YouTube sözcüsü Allison Toh , medyaya yaptığı açıklamada özelliğin şu anda “Android ve iOS mobil cihazlardaki belirli kullanıcılar” tarafından kullanılabildiğini doğruladı. Ancak şirket neden böyle bir özellik geliştirdiğini açıklamadı veya bu özelliğin ne zaman yaygın olarak kullanıma sunulacağı konusunda bilgi vermedi.

Yeni sistem nasıl çalışıyor?

Aslında bu renk filtreleri mevcut ana sayfa akışınızın yerini almaz. Bunun yerine renk filtreli sonuçlar, YouTube uygulamasının üst kısmında yeni bir akış seçeneği olarak görünür. Bu görüntülerin tam olarak nasıl filtrelendiği henüz belli değil. Muhtemelen AI, görüntüleri içerdikleri en belirgin renklere göre sıralıyor. Ayrıca bu rengin baskın olup olmadığını belirlemek için görüntünün tamamını analiz edebilir.

Ne olursa olsun, filtrelenen sonuçları tema veya içerik dışında birbirine bağlayacak hiçbir şey olmadığından bu özellik tamamen estetik bir seçim gibi görünüyor. Yani görselin içeriğine ilişkin bir seçim değil, görünümüne ilişkin estetik bir düzenleme yapıyorsunuz. Bunun YouTube kullanıcıları için ne kadar gerekli bir özellik olduğu da tartışma konusu. Kimler merak ettiği konu ve programlara rağmen YouTube uygulamasında görselde kullanılan renklere göre ayrılmış öncelikli içerikleri görmek ister?

Daha fazla reklam çekmek için yapılan bir saldırı mı?

Öte yandan bunun kullanıcıları değil reklamverenleri memnun etmeye çalışan bir özellik olduğunu da düşünebiliriz.

Videoları sıralamanın alışılmadık bir yolu olsa da renk uyumu, çok çeşitli segmentlerde görülebilen bir pazarlama stratejisidir. Instagram’daki işletmeler, özellikle de moda ve güzellik alanındakiler, akışlarının bir renk temasından diğerine sorunsuz bir şekilde akmasını sağlamak için genellikle gönderilerini koordine eder. Kozmetik şirketi ColourPop bunun uygun bir örneğidir.

Bu yeni özelliğin, YouTube kullanıcılarının belirli renklerle ne sıklıkta etkileşim kurduğunu izlemeye yönelik bir bilgi toplama stratejisi olabileceğini unutmamak gerekiyor. Her iki durumda da, uygulamalarını sırf estetik ve ruh haline göre özelleştirmek isteyenler için artık bir seçenek var.

egilhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu